Industrie & Logistiek
Ref. PA-15744

GENK GREEN LOGISTICS

Henry Fordlaan
3600 Genk

BeschikbaarheidOnmiddellijk
OppervlakteMin. 8.487 m² - Max. 95.587 m²

Beschrijving

Genk Green Logistics is een duurzaam herontwikkelingsproject op de voormalige Ford Genk fabriek. Het project bestaat uit uiterst modern logistiek en semi-industrieel complex van 250.000 m² volgens de hoogste duurzaamheidsciteria. Er kan gehuurd worden vanaf +/- 8.000m².


Het project is volledig omheind en TAPA-A geschikt.


Mezzanines (31,5 €/m²/jaar) en kantoorruimte (132,5 €/m²/jaar) kunnen voorzien worden maar zijn optioneel, behalve in unit 1 en 2 waar ze reeds voorzien zijn. 



Technische Beschrijving

  • Air conditioning
  • Kitchenette : 1/blok
  • Laad- en loskade(n) : 1/1.000 m²
  • Omheining
  • Parkings : Trucks: 230 (1.850€/pl) - Cars: 1.163
  • Sprinklers : ESFR
  • Vast tapijt
  • Vloerbelasting : 10 kN/m² (Mezz.)
  • Vloerbelasting : 50 kN/m²
  • Vrije hoogte : 12,20 m
  • Warme luchtblazers gas

Ligging en Transport

De vroegere site Ford-Genk ligt ten zuiden van de stad Genk, en heeft een oppervlakte van circa 130ha. In het noorden en oosten wordt het terrein begrensd door het Albertkanaal, in het westen door een sporenbundel en in het zuiden door de Henry Fordlaan (N702).

 

Het terrein is trimodaal ontsloten. De Henry Fordlaan linkt de site voor auto- en vrachtverkeer enerzijds (via de Verbindingsweg N76) met de autosnelweg E313 en anderzijds met de meer noordelijk gelegen autosnelweg E314. Het terrein is tevens bereikbaar via het Albertkanaal en de aanwezige spoorlijn.


Binnevaartterminal

De volledige ontwikkeling wordt eind 2022, begin 2023 verwacht. In de tussentijd zal de haven van Genk de spoor- en binnenvaartafhandeling uitvoeren voor partijen die ter plaatse gevestigd zijn.

- Kadelengte: 400 meter (bulk- en containeroverslag)

- Kade-infrastructuur: 2/3 breedspannende portaalkranen

- ROC: Reefer station, ADR-zone, sectie gevaarlijke stoffen

- ROC: 65.917m²

- ROC: Capaciteit van 320.000 TEU

- Depots van alle grote rederijen

- Directe toegang/verkeer mogelijk tussen ROC en GGL site (geen openbare weg)


Spoorwegterminal

De volledige ontwikkeling wordt eind 2022, begin 2023 verwacht. In de tussentijd zal de haven van Genk de spoor- en binnenvaartafhandeling uitvoeren voor partijen die ter plaatse gevestigd zijn.

- Spoorwegterminal te ontwikkelen op de site

- Mogelijkheid om rechtstreeks vanuit delen van het project toegang te krijgen tot het spoor

- Beperkte aanvullende infrastructuur nodig